torsdag den 9. februar 2012

Og hverdagen fortsætter..

Det er blevet torsdag, og klokken er aftensmadstid, som Sara ville sige det, og her inden vi for første gang(!) begiver os ud i Sydney's natteliv, er der lige tid til endnu en opdatering.
Vi slap jer sidst søndag på stranden, og selv om der blot er gået fire dage, er der sket lidt af hvert. Mandag vågnede Lise op med vel verdens største pande grundet en allergisk reaktion. Efter at have camoufleret sig med både hat og solbriller begav vi os endnu engang op på uni, for at klare et par praktiske ting. Til Lises store fortydelse, var det lige netop den dag, vi skulle have taget billede til studiekort, så hun er nu ejer af et studiekort, som hun med 100%'s sikkerhed kan sige, at hun "desværre" nok mister i aften :) Efter Uni tog vi ud til nogle af Sydney's største turistfælder, nemlig Harbour Bridge og Opera Huset. Begge dele imponerede os meget, og som alle andre turister brugte vi kameraet flittigt! Vi sluttede af med et besøg i en af de mange souvenir-shops, som ligger omkring operahuset, og her blev vi fristet af alt fra oplukkere med påsatte "kangeroo-balls" (?!) til "dried kangaroo meat snacks"..
Tirsdag var desværre noget præget af den allergi, som Lise var ramt af (vi ved endnu ikke hvad det skyldes), da vi måtte en tur til lægen på campus. Vi synes, det var lidt for hurtigt at opleve den del af den australske samfund, men det var også interessant at opleve forskellen på det danske og det australske sygehusvæsen. Det var i første omgang en medicinstuderende, der undersøgte skaden, og først derefter fik Lise lov at se en læge, da pigen alligevel godt kunne se, at det stod slemt til. Den efterfølgende regning er naturligvis også noget, vi ikke er vant til. Et par piller rigere tog vi tilbage på vores hostel, men indså hurtigt, at det ikke gik med endnu en aften, hvor vi faldt i søvn kl. 10 med det resultat, at vi igen ville være lysvågne kl. 6. Derfor besluttede vi at tage en tur i den lokale biograf og se J. Edgar - mon ikke Leonardo skulle være personen, som kunne holde os vågne lidt længere? Men nej.. efter en halv times film sad vi på rad og række og sov i biografen. Kl. 23.30 sluttede filmen endelig og vi fik kæmpet os hjem i seng.
Onsdag stod i boligsøgningens tegn. Vi havde via facebook fået kontakt med en anden dansk pige, som også skal studere her et semester, og hende mødtes vi med på uni. Ret hurtigt fik vi aftalt, at vi fire sammen med to andre danske drenge, som hun kendte, ville søge efter et sted at bo sammen. Denne nye strategi åbner forhåbentlig nye muligheder mht. større lejligheder til billigere penge. Indtil videre har vi kun set en, men vi har flere åbent hus på programmet de næste par dage.
Torsdag var dagen, hvor løbeskoene for første gang skulle hives frem. Vi havde fået af vide, at der var en fantastisk løbetur langs kysten fra Coogee til Bondi Beach, og den begav vi os ud på, på trods af solens meget ivrige tilstedeværelse. Rygtet skulle vise sig at være sandt, og vi var derfor desværre nødt til at afbryde turen op til flere gange for at tage billeder (og det var selvfølgelig for jeres skyld..).
Her er et par billeder af den fantastiske udsigt, som efterhånden er standard i vores optik:)
Resten af dagen gik med solbadning på stranden. Nu er klokken som sagt 19, og en solid bund skal ligges, så vi kan finde vores førstkøbte karton Goon (billig australsk papvin, som alle unge hernede drikker - rygtet lyder, at man kan være heldig at finde fiskeaffald i det) frem og høvle (drikke), inden vi skal ud i det australske natteliv. (Denne mulighed har naturligvis kun åbnet sig, da Lises voldsomme skade har lagt sig).